Jak se zbavit závislosti na cukru?

16.09.2020

Cukr se dnes přidává do pečiva, jogurtů, ovocných džusů, hořčice, kečupu, sójové omáčky, různých polotovarů apod. 🍫🧃

Když k tomu přidáme cukr do kávy nebo koláček který jsme si koupili ráno v pekárně, zjistíme, že každý den cukru konzumujeme víc, než bychom měli.🍰🧁

Chceš se zbavit závislosti na cukru? Dej si proto závazek a zkus alespoň 21 dní (nejlepší je samozřejmě delší časový horizont) cukru odolávat. 

Vytvoř si nový návyk a zapomeň na starý zlozvyk.

Vím, že to nebude lehké a zde je pár tipů jak si tuto cestu usnadnit:

1) Najdi si důvody, proč chceš jíst méně cukru❗️

Každý z nás bude mít určitě důvody jiné. Někomu možná bude stačit, že pokořil novou výzvu. Další bude chtít jít příkladem vlastním dětem. Někdo jiný má jako cíl zlepšení kvality zubů, zlepšení kvality pleti nebo spánku možná chce i zhubnout.

2) Můžeš začít den sladkou snídaní

Ne, nemluvím o kupovaných sušenkách nebo pečivu z pekárny. Jako sladkou snídani si představ domácí kaši ochucenou ovocem. Nebo si připrav zdravou verzi lívanců, palačinek nebo vaflí🥞🧇 Spoustu receptů najdeš i u mě na blogu.

Když posnídáš právě zdravou variantu sladké snídaně, zbavíš se tak chuti na sladké hned ráno a zbytek dne se můžeš věnovat vyvážené stravě.

3) Jez sladké v přirozené podobě

Když tě přepadne chuť na sladké a nezachrání tě ani sklenice vody, dej si ovoce, ve kterém je přirozeně se vyskytující fruktóza vyvážená vlákninou. 🍎🍐🍑